2009. május 28., csütörtök

Ananászos csirkemell-ragú wokban

Az egész azzal kezdődött, hogy addig "nyavalyogtam" a fiamnak, míg az angyal hozott Bukarestből nekem is egy wok-ot. Erre azért volt szükség, hogy végre tudjak készíteni amolyan igazi ananászos csirkemell-ragút, amilyet Törökországban ettem. Nem mintha a serpenyőben készítettek nem lettek volna eléggé jók, de hát a wok, az mégiscsak wok és még sok mindent lehet készíteni benne. Aztán valamelyik nap igencsak hirtelen kellett ebédet főzni és kitaláltam, legyen a második ananászos csirkemell-ragú.



Hozzávaló akadt a ház körül, csupán el kellett készíteni, ami hozzávetőleg 20-30 percbe telt. Ám nézzük, mi is kell az ananászos csirkemell-ragúhoz!

Hozzávalók: 1 db. kb félkilós kicsontozott, lebőrözött csirkemell, 1 nagyfej fehér (vörös) hagyma, vagy 2 kisebb, 2 db. zöld paprika, 2 db. piros csövespaprika (kápia), 1 doboz ananászkonzerv, só, őrölt fehérbors, olaj.

Az elkészítése roppant egyszerű, azonban mivel a wokban főzés némi jártasságot és gyorsasságot igényel, kezdő fakanálbajnokoknak nem ajánlom. Tehát a csirkemellet megmossuk és jó nagy kockára vágjuk, szűrőbe téve alaposan lecsöpögtetjük a vizét, majd a wokban hevített olajban addig pároljuk, míg teljesen kifehéredik. Kb. így:



Hozzáadjuk a szintén nagykockára vágott hagymát, majd a hasonlóan felkockázott paprikát és addig dinszteljük együtt míg a zöldségek széle kissé megpörkölődik, de a közepe roppanós marad. Előbb a hagymát






aztán a paprikát





Sózzuk, borsozzuk, majd hozzáadjuk a leszűrt ananász kompótot, néhány percig még együtt pároljuk – adhatunk hozzá egy kis ananászlevet is – aztán frissen tálaljuk.



Az ananászos csirkemellragút én saláta és köret nélkül, magára fogyasztom, de aki éppen nincs fogyásban, illetve kifejezetten hízni akar, párolt rizzsel vagy rizibizivel fogyassza.

Sikeres fakanálforgatást, jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jó ez az új oldal Aliz. :)) Lattom mar egyre jobban bele josz a blogerkedesbe

Alíz írta...

Igen, ez valóban így van és azt hiszem ez a blog pörgősebb lesz, mint a másik. :)

bariczzsoka írta...

igen nekem is ugy tunik hogy porgosebb, tobb mindent rejt magaban. Most mar csak meg kell ismertesuk az emberekkel

Névtelen írta...

igen nekem is ugy tunik hogy porgosebb, tobb mindent rejt magaban. Most mar csak meg kell ismertesuk az emberekkel

Ottis írta...

Szia Alíz, Isten hozott a blogspotra! További kellemes sütés -főzést és ezentúl itt is meglátogatlak!

Alíz írta...

Szia Ottis,

örülök, hogy itt is meglátogatsz. :)

Rita írta...

Ugye ugye, hogy a wok milyen isteni? Amióta nekem is van, még a hígpalacsintát(!) is ebben készítem :))
De nem mellesleg a lehető legtöbb ételt székelytől a kínai konyháig :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails