2011. június 15., szerda

Eperdzsem és szörp egyszerre - Judit kolléganőmnek


Sosincs nekem annyi időm, hogy hosszasan időzzek a konyhában, ezért a befőzésekben is a gyors és egyszerű megoldásokat szeretem. Epret igazából az idén nem is akartam eltenni, mert tavalyról még elég maradt, azonban a minap felhívott telefonon Judit kolléganőm és az eper eltevése felől érdeklődött. Gyorsan el is mondtam neki, hogy szoktam az eper befőzését megejteni, közben meggondoltam magam, hogy néhány tasakkal mégis lefagyasztok, mert a fagyasztott eprem elfogyott. Így hát vettem négy kiló epret, amiből a szebb szemeket kiválogattam és lefagyasztottam - jön erről is egy bejegyzés - a maradékot viszont túl soknak találtam arra, hogy csak úgy becsemegézzük. Nosza, lecukroztam, majd másnap egy "mocskolással" készítettem eperszörpöt és eperdzsemet.

Hozzávalók: 1 kg eperhez 70-80 dkg cukor, befőzőpor, vagy szalícil (akiknek kételyei támadnának, hogy csak a cukortól eláll).

Elkészítése: Az epret leszárazzuk, megmossuk, majd abban az edényben, amiben kifőzzük a cukorral lerételjük. Egy tiszta konyharuhával letakarva másnapig - legalább 12 órát - hűvös helyen tartjuk. Ez alatt az eper levet enged, amit letöltünk róla, majd külön-külön kifőzzük mindkettőt. Vagyis az eperlevet felforraljuk és főzzük kb. öt percet, ezután üvegekbe töltjük, ledugaszoljuk és szárazdunsztban hagyjuk kihűlni. Az edényben maradt eperszemeket kb. 15-20 percig főzzük - látszik, amikor zselatinossá válik a leve és már nem habzik -, majd forrón tiszta üvegekbe rakjuk, egy konyharuhával letakarjuk és hagyjuk kihűlni. Másnapra a dzsem tetején bőr képződik, ledugaszolhatjuk és berakhatjuk a kamarába. Előnye, hogy az eperszemek többnyire épen megmaradnak a dzsemben. Ha netán valakinek kételye támadna, hogy ez így nem áll el, akkor tehet mindkettőbe egy kis befőzőport vagy szalícilt.

Az eMpszi táplálkozási ajánlása szerint tésztanapon fogyasztható.

Jó fakanálforgatást!

1 megjegyzés:

Kati írta...

Én is gondolkodom rajta, bár elég drága nálunk az eper.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails