2011. szeptember 20., kedd

Zöldborsóleves


Ez megint egy kedvenc leves nálunk, aminek végtelenül egyszerű az elkészítése. Nincs benne semmi "varázslat", csak borsó, sárgarépa, hagyma és egy kis galuska. Apropó ízek és varázslatok, írtam erről egy jegyzetet, mert nagyon feldühített, hogy mikkel etetik - de szó szerint! - a gyanútlan kezdőket. Amúgy, ma egyébért is felmérgelődtem, mert nagyon utálom azt, amikor hülyének nézik az újságírókat, de erről bejegyzést írtam a Morfondír blogomon. Még szerencse, hogy délután a lányom meglepett egy fotóval, amit a mai ebédjükről készített, azt azonnal feltöltöttem a facebook-os fakanálforgatós oldalra, annyira megörültem neki. Holnap be is fogom blogolni, mert isteni kreatív recept. Most pedig jöjjön a zöldborsóleves, ahogyan én készítem.

Hozzávalók: 25-30 dkg fagyasztott zöldborsó vagy konzerv, 2 sárgarépa, 1 kisfej hagyma, 1 evőkanálnyi ételízesítő, késhegynyi pirospaprika, 4-5 evőkanál liszt, 1 tojás, só, petrezselyemzöld, fél evőkanál kacsazsír, 1 dl tejföl.

Elkészítése: Az apró kockára vágott hagymát a kacsazsíron megdinszteljük, hozzáadjuk a karikára vágott sárgarépát és az ételízesítőt, majd miután a zöldség megpuhult, megszórjuk pirospaprikával. Feltöltjük vízzel, sózzuk, felforraljuk, hozzáadjuk a zöldborsót, majd amikor a borsó is puha, beleszaggatjuk a lisztből és tojásból készült galuskatésztát. A galuskából meghagyott kb. egykanálnyi tésztát simára kavarjuk a tejföllel, feltöltjük kevés forró levessel, majd ezzel a keverékkel habarjuk a levest. A végén megszórjuk finomra aprított petrezselyemzölddel (elhagyható).

Tipp:
* Kacsazsír helyett készíthetjük 1-2 evőkanálnyi olajjal is.
* Ha friss zöldborsóból készítjük, a sárgarépával együtt dinszteljük meg a zöldborsót is.

Az eMpszi táplálkozási ajánlása szerint tésztanapon fogyasztható.

Jó fakanálforgatást!

10 megjegyzés:

Kati írta...

Tetszik a jegyzeted, éppen tegnap egy másik blog írója is ezen volt felháborodva, jogosan. Miért kell túlbonyolítani ami pofon egyszerű, ezt én sem értem.
Amúgy nagyon guszta a levesed, így galuskával még nem ettem, de így is jó lehet.

Éva írta...

Nagyon szeretem a borsólevest, guszta amit készítettél! Az igazság az hogy így tejföllel még nem kóstoltam de finom lehet!

Vicuska írta...

A kacsazsír kivételével ugyanígy készítem!!!!! :)

Alíz írta...

Kati: Örülök, hogy tetszett a jegyzet, nem hagyhattam szó nélkül. Majd egyszer próbáld ki a levest galuskával is.

Éva: Finom bizony! Egyébként a tejfölről az a tapasztalatom, hogy csak javít az ételeken. :))

Vicuska: Ó, nálam sem készül mindig kacsazsírral, csak most éppen kézügyben volt. :)

Seafalcon írta...

Örülök, hogy megírtad, hogy mit gondolok a zöldborsófőzelékporkemikáliáról!

Katalin írta...

Nagyon guszta, mi is ilyen szép színesen szeretjük :)

Borga írta...

Kedves Alíz!Azon a bizonyos reklámon én is felháborodtam,és hozzád hasonló gondolataim támadtak.
A zöldborsólevest pedig én is így főzöm,kivéve,hogy hagymát nem teszek bele,de egyébként tejföllel,galuskával,stb.:)

Márti írta...

Engem is dühítenek ezek a dolgok, örülök, hogy szóvá tetted! A borsó levesed meg szuper :)

Bianka írta...

Egyik kedvenc levesem

Alíz írta...

Seafalcon: Örülök, hogy ezt a kérdést többen is hasonlóan látjuk.

Katalin: így a finom. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails